Ridpass

 
Imorse red jag ett barbackapass i paddocken med Nova. Tyckte att hon behövde röra lite på sig istället för att stå & äta sig full med hö ;)
Jag börjar bli lite för lång för henne nu, det känns verkligen när jag rider med stigbyglarna! Får ta & rida henne barbacka kortare ritter så hon inte får ryggproblem framöver, så får vi se hur det blir sen. 
 
 
Senare på dagen ungefär runt 14.30 valde jag att ta ett pass med Frosti. Idag vart det markarbete! Någon dag i veckan kommer jag ta med Frosti till ridhuset & testa på hoppning som hon ännu inte fått gjort. Spännande! 
Idag gick hon iallafall som en klocka. Lyssnade superbra på skänkeln under hela passet! Så nu när skänkeln sitter hyfsat bra, är det dags att påbörja hoppning & se hur hon reagerar på det c:
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress: (om du har)

Kommentar: