Första hoppningen - Frosti

 
Idag hoppade jag Frosti allra första gången i ridhuset. Det syntes väl att hon tyckte om det, hon var framåt hela tiden & superpigg under passet. Dock måste hon få upp höjden mycket mer, vilket också blev bättre på slutet! Fast ändå tror jag att terräng passar henne bättre. Där är det med både galopp och hoppning, vilket hon gillar! Antagligen kommer jag köra hoppning ca 2 ggr/veckan med henne, och sen terräng resten av passen. 
 
Jag får helt enkelt se vad det blir av Frosti, hon verkar gilla det mesta. ;) 
 
Allra först värmde vi upp genom enkla övningar i alla gångarter!
Sedan visade jag Frosti hindret, så att hon skulle få en uppfattning!
Vid första hoppet vägrade hon, men det var inte så oväntat haha! Kunde lika gärna blivit avkastad ;)
Här var höjden bra! Hamnade lite snett på hindret men hon fixade det galant 
 (redigerat benet & tyglarna)
Gick sedan till ett annat hinder som var lite högre, runt 95cm-1m.
Avslutade med några varv i skritt. Jättenöjd över hoppningen annars ! :D






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress: (om du har)

Kommentar: