Familjen Darkfield

 
Tänkte ta & berätta om familjen Darkfield, främst hästarna! 
 
Idag ser vi ut såhär, men för ett år sedan var vi bara två. Jag och Wilddream (wild).
När hästfunktionen kom så gjorde jag mitt första hästköp och det var då Totte! Hästen längst till höger på denna bilden. c:
 
Efter ett tag kom det fler & fler hästar till sso, men så fick vi en överraskning. Friesern! 
Jag vart genast kär i två utav friesrarna som stod på steves, och jag hade beslutsångest om vilken utav dem jag skulle köpa, men till slut vart det Bella som fick komma till min familj! 
Bella är än så länge den i stallet som är snällast att hantera, plus att hon är den största av oss alla!
 
Dom tre hästarna hade jag vääldigt länge, men sen utökades vi med ponnyn Nova.
Ytterligare några veckor senare välkomnades Bravis och Frosti, och dem två är nog mina favoriter just nu! 
 
 
Såhär ser det ut i mitt stall
 
Wild är hästen längst till vänster! Han står i en egen spilta. Han är ju trots allt speciell, min allra första häst. ♥
 
Kort info:
Ras: Arabiskt fullblod
Ålder: 11 år
Satsar på: Hopp & terräng
Egenskaper: Envis men otroligt snäll! 
I den stora boxen står Totte och Bella. Tyckte att dem var så snälla mot varandra, så de fick stå i samma spilta! c:
 
Kort info, Totte:
Ras: Engelskt fullblod
Ålder: 9 år 
Satsar på: Hoppning
Egenskaper: Lite "kaxig" och tuff.
 
Kort info, Bella:
Ras: Frieser
Ålder: 7 år
Satsar på: Dressyr
Egenskaper: Världens snällaste i all hantering och ridning!

Sen kommer spiltan i mitten, där står Frosti & Bravis.
 
Kort info, Frosti:
Ras: Achaltekeer
Ålder: 4 år, 5 den 2 november!
Satsar på: Lite allround
Egenskaper: Busig, men riktigt snäll! 
 

Kort info, Bravis:
Ras: Holländskt varmblod
Ålder: 12 år 
Satsar på: Terräng, men inte startad i någon tävling ännu!
Egenskaper: Tuff och modig.

Sist men inte minst (eller jo i storlek) ;) så kommer Nova! Den minsta hästen i stallet!
 
Kort info, Nova:
Ras: Jorvikisk ponny
Ålder: 15 år
Satsar på: Ingenting speciellt
Intressen: Väldigt gosig, men kan bli lite busig i ridningen ibland! 

Sådär, det var lite kort info om alla mina hästar som jag har just nu. Samma info hittar ni i sidomenyn där ←.
 
All daglig utrustning till hästarna har jag i garderoben, då allt inte får plats i ryggsäcken! ;) 
Och, vad har jag då i ryggan? Jo, jag har hö, vatten, borste, hovkrats & tävlingsoutfit! Oftast brukar jag också ha någon annan outfit där i också. :)
 
(arkivbild)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress: (om du har)

Kommentar: